Άρθρα

Έμεινε όρθια και εξαγωγική η ελληνική κλωστοϋφαντουργία

Παρά την μεγάλη συρρίκνωση που υπέστη όλα αυτά τα χρόνια, όχι μόνο λόγω των μνημονίων αλλά και λόγω του απηνούς ανταγωνισμού από χώρες χαμηλού κόστους, όπως η Κίνα, η Ινδία και το Πακιστάν, κατάφερε να παραμείνει όρθια.

Τα προβλήματα της ελληνικής κλωστοϋφαντουργίας βρέθηκαν στο επίκεντρο συνεδρίασης του διοικητικού συμβουλίου του Συνδέσμου Ελλήνων Βιομηχάνων Κλωστοϋφαντουργών, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα υπό την προεδρία του Ελευθερίου Κούρταλη.

Όπως επισημαίνεται σε σχετική ανακοίνωση, η ελληνική κλωστοϋφαντουργία, παρά την μεγάλη συρρίκνωση που υπέστη όλα αυτά τα χρόνια, όχι μόνο λόγω των μνημονίων αλλά και λόγω του απηνούς ανταγωνισμού από χώρες χαμηλού κόστους, όπως η Κίνα, η Ινδία και το Πακιστάν, κατάφερε να παραμείνει όρθια, και μεγάλο μέρος του κλάδου να λειτουργεί και να εξάγει το 10% των συνολικών βιομηχανικών εξαγωγών, ήτοι 1,7 δισ. ευρώ. για το 2017, αυξημένο το 2108 κατά 8%.

Σύμφωνα με τον ΣΕΒΚ, η κλωστοϋφαντουργία θα μπορούσε να συμβάλει στην ενίσχυση της παραγωγικής βάσης της χώρας και στην αύξηση του ΑΕΠ της, εάν υπάρξει πολιτική βούληση για στήριξη του κλάδου, ο οποίος σήμερα υπολειτουργεί (παρά τις μεγάλες εξαγωγικές του δυνατότητες) και να επανέλθει σε πλήρη λειτουργία.

Για την επανεκκίνηση του κλάδου, το ΔΣ του ΣΕΒΚ παραθέτει τα εξής αναγκαία μέτρα:

– Αλλαγές στη άσκηση αλλά και στην χάραξη νέας πολιτικής, προς την κατεύθυνση της επαναβιομηχάνισης της χώρας.

– Πάγωμα για 5 χρόνια εκ μέρους των τραπεζών, των οφειλών των βιώσιμων μονάδων του κλάδου, οι περισσότερες από τις οποίες είναι εξαγωγικές, και επαναχρηματοδότηση για επενδύσεις, αγορά πρώτων υλών και βάμβακος με μειωμένα επιτόκια.

– Τραπεζική χρηματοδότηση των εξαγωγών των επιχειρήσεων του κλάδου, βάσει εξαγωγικού συμβολαίου και εκχωρήσεως φορτωτικών εγγράφων.

– Για έναν κατ’ εξοχήν ενεργοβόρο κλάδο όπως η κλωστοϋφαντουργία, το ενεργειακό κόστος στην παραγωγική διαδικασία αποτελεί το 30% της ακαθάριστης προστιθέμενης αξίας του προϊόντος. Για την κλωστοϋφαντουργία απαιτείται εξίσωση της τιμολογιακής πολιτικής για τους καταναλωτές Μέσης Τάσης, με εκείνην των πελατών της Υψηλής Τάσης.

– Το εργασιακό κόστος υπεισέρχεται κατά 25% στο κόστος παραγωγής, και ως εκ τούτου απαιτείται αυτοσυγκράτηση από πλευράς πολιτείας, εργοδοτών και εργαζομένων, ώστε κάθε αύξηση να είναι συνδεδεμένη με την ανταγωνιστικότητα και τις δυνατότητες του κλάδου.

Πηγή: https://www.tanea.gr/2018/11/06/economy/emeine-orthia-kai-eksagogiki-i-elliniki-klostoyfantourgia/

Άρθρα

Καινούρια ρούχα και γυαλιά φτιαγμένα από απορρίμματα

Βέλγοι σχεδιαστές μόδας μετατρέπουν απορρίμματα σε καινούρια ρούχα και γυαλιά ηλίου. Η Αμβέρσα φιλοξενεί νέες επιχειρήσεις που συλλέγουν παλιά ψυγεία , αυτοκίνητα και κουτιά από αναψυκτικά και τα μετατρέπουν σε χρήσιμα αντικείμενα.

«Τα απορρίμματα νομίζω πως δείχνουν την αποτυχία του συστήματος. Τα επόμενα χρόνια,η οικονομία θα αξιοποιήσει τα απορρίμματα. Πολλά προϊόντα θα φτιάχνονται από σκουπίδια. Σιγά σιγά θα ξεχάσουμε αυτή την λέξη, γιατί απλά δεν θα υπάρχουν σκουπίδια. Με αυτά τα γυαλιά ηλίου, θέλω να δείξω ότι μπορεί να υπάρξει, όμορφη βιώσιμη μόδα και προσιτή σε όλους» υποστηρίζει ο σχεδιαστής, Σεμπαστιάν ντε Νεμπόργκ.

Ο Τομ Ντιού επισκέπτεται τακτικά καταστήματα που πωλούν μεταχειρισμένα ρούχα. Ο 36χρόνος σχεδιαστής αγοράζει παλιά τζιν και ξαναχρησιμοποιεί όλα τα υλικά, ακόμα και τα κουμπιά. Ο Ντιού έχει δημιουργήσει το δικό του brand και πλέον εξάγει τα προιόντα του σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.

«Μαζεύουμε το βαμβάκι που χρησιμοποιούμε. Αντί να πάρουμε νέο βαμβάκι, το οποίο και χρειάζεται πολύ νερό για να αναπτυχθεί, εμείς επιλέγουμε να χρησιμοποιήσουμε το βαμβάκι που υπάρχει εδώ. Τώρα, αυτά τα τζιν θα τεμαχιστούν και θα μετατραπούν σε ίνες και στη συνέχεια θα φτιάξουμε τα νήματα. Μπορούμε να αποσπάσουμε τα κουμπιά και να τα χρησιμοποιήσουμε στα καινούρια παντελόνια. Όμως ακόμα και αν δεν θέλουμε πια ένα τζιν, μπορούμε να ξαναχρησιμοποιήσουμε το κουμπί» υποστηρίζει ο Τομ Ντιού, ιδρυτής του brand HNST.

Σύμφωνα με την επιστημονική κοινότητα, η βιομηχανία της μόδας ευθύνεται για το 20% των λυμάτων και το 10% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε παγκόσμιο επίπεδο.

Πηγή: https://gr.euronews.com/2018/12/03/velgio-kainouria-rouxa-kai-gialia-ftiagmena-apo-aporrimmata

Πηγή: https://i-d.vice.com/en_uk/article/vbn7ym/what-is-the-answer-to-fashions-waste-problem?utm_source=idtwitter

Άρθρα

Ο οίκος Chanel «αποκηρύσσει» τα εξωτικά δέρματα

Ο γαλλικός οίκος μόδας Chanel αποφάσισε να σταματήσει να χρησιμοποιεί στο εξής δέρματα κροκοδείλου, φιδιού και σαύρας στα πολυτελή προϊόντα του, μια ενέργεια την οποία χαιρέτισαν πολλές οργανώσεις για την προστασία των ζώων.

Αποφασίσαμε να μην χρησιμοποιούμε πλέον εξωτικά δέρματα στις μελλοντικές δημιουργίες μας» ανέφερε στην ανακοίνωσή της η εταιρεία, υπογραμμίζοντας ότι «σήμερα είναι ολοένα και πιο δύσκολο να βρίσκουμε εξωτικά δέρματα που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις μας σε ό,τι αφορά το ηθικό μέρος της παραγωγής».

Ο οίκος Chanel είναι ο πρώτος που προχωρά σε μια τέτοια ενέργεια. Οι τσάντες από δέρμα πύθωνα αποσύρθηκαν από τον ιστότοπο της εταιρείας σήμερα. Σε άλλους ιστοτόπους μεταπώλησης όμως υπάρχουν ακόμη και πωλούνται με έκπτωση, σε τιμές που ξεκινούν από τα 5.500 ευρώ.

Οι μη κυβερνητικές, φιλοζωικές οργανώσεις, PETA και Humane Society International διαβεβαίωσαν ότι η απόφαση του οίκου αφορά και τις γούνες. Η ανακοίνωση της εταιρείας δεν αναφέρει κάτι τέτοιο, όμως ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου, Καρλ Λάγκερφελντ, είπε στον ιστότοπο Women’s Wear Daily ότι ο οίκος χρησιμοποιεί γούνες τόσο σπάνια που ο ίδιος δεν θυμάται πλέον ποια ήταν η τελευταία φορά που παρουσιάστηκε κάποιο προϊόν από γούνα.

Η PETA εκτίμησε ότι και άλλες εταιρείες θα πρέπει να ακολουθήσουν το παράδειγμα της Chanel και να χρησιμοποιούν μόνο «καινοτόμα υλικά» που δεν προέρχονται από ζώα.

Πηγή: https://www.cnn.gr/style/moda/story/157063/o-oikos-chanel-apokiryssei-ta-exotika-dermata

Πηγή: EPA

Πλοήγηση άρθρων

 
espa